Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

saknad...

Kategori: Allmänt

dessa 3 låtar påminner mig om 2006.
både älskade mormor och ängeln Emma försvann härifrån jorden det året...

Mormor: Min stjärna, en riktig racergumma var hon..så underbar..känns konstigt att du inte ska vara med nu när vi ska få en liten.♥
hehe har en film från kameran på mormor, när jag försöker få henne att säga vad hon har på huvudet, hon kallade nämligen sin peruk för pek*ken  =)



Emma: En människa som det var svårt att inte älska..hade känt varandra i ungefär 1-1½ år...men under de året var hon en ängel för mig, kunde prata om allt med den tjejen..ringa när jag ville och så...så när hon rycktes bort den 30/3-06 var de som om någon stack en kniv i hjärtat och vred om..kommer aldrig glömma den dagen.
kommer aldrig glömma denna underbara tjej.♥




Staffan Hellstrand- Lilla fågel blå & Orup-regn hos mig  spelades på emmas begravning

Lilla fågel blå

Det kallas himlen och jag har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor över himlen
så önskar jag att du var här.
Du var så poetisk
och nu går du i en annan värld
Och jag kan bara säga
Kom tillbaks
Den här världen är så underbar.
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar.
Och det kunde lika gärna varit jag.
Lilla fågel blå

Vi var så unga och vi kunde inte säga stopp.
Fast världen föll som ett korthus
när vi försökte klättra opp.
Och vi fick aldrig säga
hur vi älskade varandra
som bara vänner gör, men
Kom tillbaks
Den här världen är så underbar.
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar.
Och det kunde lika gärna varit jag.
Lilla fågel blå

Du var så poetisk
och nu går du i en annan värld.
Jag tror den kallas himlen
och jag har aldrig varit där.
Men när jag ser på alla stjärnor över himlen
så önskar jag att du var här
och nu kan jag bara säga
Kom tillbaks
Den här världen är så underbar.
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar.
Och det kunde lika gärna varit jag.
Lilla fågel blå


Regn hos mig

Jag har hört
på radion idag
att vi har solsken
över hela vår stad
det låter väldigt underligt
för jag har bara
regn hos mig

jag har talat
i telefon
med din syster
hon bor en bit härifrån
hon sa hon låg och solade
men jag har bara
regn hos mig
(och jag måste ha retat gudarna)
(måste gjort nåt fel)
för ända sen den dan du for
så har jag bara
regn hos mig
(kom tillbaks och gör det fort nu)
(här blött och kallt)
för ända sen den dan du for
så har jag bara
regn hos mig

och jag minns när du var här
och solen lyste som sig bör
i trädgården vi solade
som andra människor gör
men det är en lika himmel
som gräset utanför
och jag blir inte torrare

mina blommor
har nästan gått bort
denna sommar
var verkligen kort
det låter väldigt underligt
men jag har bara
regn hos mig
(och jag måste ha retat gudarna)
(måste gjort nåt fel)
för ända sen den dan du for
så har jag bara
regn hos mig

det låter väldigt underligt
men jag har bara
regn hos mig

hmm det låter väldigt underligt
men jag har bara
regn hos mig

och mera det blir
vilket lågtryck
man har hamnat i
för ända sen den dan du for
så har jag bara
regn hos mig



Denna låt nedanför påminner mig så fruktasvärt mycke om när mormor låg på sjukhuset och väntade på att få somna in.


Shirley Clamp - Jag fick låna en ängel


Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Min ängel..

(Jag fick låna en ängel)
Du spred ditt ljus (i mitt liv)
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
Jag fick låna en ängel
För en stund

Ne nu måste jag göra något annat innan tårarna kommer ännu mera.


Kommentarer

  • Anna säger:

    Ja dom är super! :) Jag har M i mina, trodde mamma hade tagit helt fel strl, men som är perfekta trots att jag i vanliga fall är S/36 :)

    2009-01-05 | 20:54:48
    Bloggadress: http://annasara.net
  • Anna säger:

    Tycker jag absolut :) man ska väl inte köpa för mycket som man inte kan ha sen, men tror dom här blir perfekta att ha på sig efter förlossningen också då dom är lösa i magen :)

    2009-01-05 | 21:03:27
    Bloggadress: http://annasara.net
  • Jennie säger:

    Ser att du kände Emma.

    Våran dotter som vi väntar ska heta Emma Felicia Skoglund. Just för att hedra din (och min sambos) goda vän Emma.



    Tragiskt! Jag kände aldrig henne, men min sambo kan fortfarande ligga och gråta på kvällarna och sakna henne. Hon verkade vara en fin ängel.

    2009-01-07 | 12:09:37
    Bloggadress: http://jenniesvensson.blogg.se/
  • Angel säger:

    Tårar rinner nedför min kind när jag läser dessa låttexter. Saknaden av Emma kommer aldrig att försvinna. Det känns fortfarande konstigt. Väntar fortfarande på hennes telefonsamtal...



    Lycka till med bäbisen i magen!

    2009-01-07 | 15:28:28
    Bloggadress: http://angel.blogg.se/

Kommentera inlägget här: