Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

Den vackraste stunden i livet är den då du kom..

Kategori: Allmänt

våran bil gick sönder söndagen  den 26/4, då skämtade ja med älsklingen, pappa  å några fler och sa: ja vi måste väl åka in i natt bara för att bilen har gått sönder

å vad tror ni händer? jag vaknar runt 12 å går på toa..lägger mig i sängen igen, känner att de är något som "släpper" mellan benen..haha

tänkte va fan..säger inget till micke, går på toa igen..då jag tänkte: kanske kissade ja på mig? men nej, då kom de rosa aktigt..å jag skrattade å tänkte: det är inte sant!

går in till Micke som ligger och sover och skrattar å säger: Älskling, jag måste ringa förlossningen, jag har fått rosa flytningar, jag tror de är vattnet som har gått

då säger han: du skojar va? vi har ju ingen bil

haha...nej jag skojar inte, jag ska ringa in å se vad dom säger.



så jag ringer å frågar vad jag ska göra...då har jag inga värkar..känner bara som mensvärk..då säger hon på förlossningen att jag ska ta på mej en binda å lägga mej igen eftersom jag inte har några värkar.

fast jag stannade uppe å går runt i lägenheten eftersom jag blev väldigt nervös å ja skakade..till slut lägger jag mig å då kommer värkarna..avvaktar lite å dom kommer mer å mer..så jag ringer igen å dom säger åt mig att komma in för en kontroll

Micke ringer sin pappa som bor några hus nedanför som tur är..så han halvspringer ner å tar hans bil

lägger en plast säck på sätet så vi inte ska förstöra de...

haha

jag passar på att packa lite i väskan eftersom allt inte var packat

väl inne på förlossningen sätter dom ctg kurva..jag har värkar men inte regelbunda..men väldigt onda..jag får morfin så jag ska kunna sova...värkarna avtar och runt 11 tiden på förmiddagen (27/4)  föreslår  kajsa banrmoskan  att vi åker hem å sover/packa väska..gör klart de sista och återkommer kl 18 samma kväll för att kolla så lillen mår bra

värkarna kommer tillbaka innan 18 fast inte lika ofta och inte lika kraftiga..så vi får åka hem igen efter 18 kontrollen..då hon säger att händer inget i natt kommer du tillbaka kl 08 imorrnbitti så sätter vi igång dig

åker hem, nervösa som bara den..imorrn ska vi få se bäbis (trodde vi)

kl 04 den natten (28/4)började jag få värkar igen..satt hemma å grinade för de gjorde så jävla ont..Micke fick ringa in å fråga om vi fick komma..å de fick vi..så vi åkte in, å på bara vägen in hade jag väldigt kraftiga värkar...6-7 st  bara på vägen in, å det tar ca 10 min in..om ens de...

väl inne går vi in via akuten, sakta men säkert tar vi oss till förlossningen, där sätter dom ctg kurva å jag har inte öppnat mig mer än sist dom kollade (3-4 cm)..så hon föreslog en dusch för att lindra smärtan..å de hjälpte verkligen, men när jag väl klev ur duschen var värkarna ÄNNU värre...jag fick ropa in micke på toa för jag kunde knappt stå..gjorde så fruktansvärt ont..

ringde på sköterskan å hon föreslog lustgasen..å hallelulja säger ja bara 

men efter ett tag hjälpte inte den speciellt mycke,  då frågade dom om jag ville ha EDA..JAAAAAAAAAAAAAA !!!

en snorklig doktor kom in å som tur var, va ja rätt groggy efter lustgasen fortfarande,  han var rätt otrevlig tyckte jag då, klagade på att jag hade en liten tatuering på ryggen..men som sagt, tur jag var groggy å inte tog de så allvarligt..annars hade jag nog minnsan käftat emot

när edan väl började värka var de som om allt bara försvann..man såg på ctg kurvan att mina värkar var regelbunda å på topp..men jag kände inte ett smack..läkarna var lite förvånade över att ja inte kände ett dugg

dom tyckte jag var ofärskämt pigg, men vafan, jag kände ju inget, ska jag låtsas? =)

nå väl jag kämpade på en hel dag den där tisdagen, fick dropp för att skynda på de hela men lillemans hjärtljud påverkades så dom fick avsluta de då och då å sen börja igen när de såg bra ut. fick penecilin eftersom vattnet hade gått redan så ingen av oss skulle åka på infektion.

Klockan 15 på eftermiddagen kommer återigen kajsa som vi hade dagen innan, hon föreslår att jag står upp så jag hjälper lilleman att komma ner lite...å jag står..jag står jag står..i 10 timmar tjurstår jag, ända fram tills jag får krystvärkar klockan 01.00  (29/4) å ska krysta ut vår prins..


35 min tar det att krysta ut lilleman, jag var så peppad och så fokuserad då dom satte igång, ingen lustgas utan bara krysta då värkarna kom..fyfan..vilken känsla de var å få upp han på sitt bröst sen..barnmorskan och sköterskan frågade mig om jag red för att jag hade så bra muskler där nere..NEEJ jag har spelar fotboll i 14 år sa jag stolt.hihi, ja då har vi förklaringen där säger sköterskan. hihi!


När han väl var ute var smärtan som borta..helt otroligt..fast jag tycker själva öppningsskedet var värst, krystvärkarna..då jävlar tog jag i som fan å han skulle bara ut!!!!
gjorde ändå inte lika ont att föda barn som man trodde, mitt livs häftigaste upplevelse..skulle kunna göra de imorrn igen bara för att få den där känslan..UNDERBART!!!


TACK för de underbara stödet Älskling, utan dig hade jag inte klarat de, du å ja babe! Vi grejjade de =)
riktigt stolt över oss är jag, finner inga ord. Älskar dig babe!♥

Och TACK Birgitta (barnmorskan) och sköterskan som var med under förlossningen, ni var super bra!
ni gjorde min förlossning helt underbar!


Algot Michael Lindolm 090429 kl 01.35
3420g 49cm lång
Mamma å Pappas stolthet!



Idag har pappa börja jobba, fy så tråkigt, mornarna är ju då vi ligger å bara myser i sängen hur länge som  helst!
saknar dig pappa!!!

Kommentarer

  • Tessan å Eddie säger:

    Åååå så rörd man blir =)

    Mysig känsla, förstår att ni är stolt över eran prins så himla söt.

    Kramen

    2009-05-13 | 08:16:11
    Bloggadress: http://mammatessan.blogg.se/
  • madde säger:

    Mysigt=)

    Men gruvar mig ännu mer nu..haha!!=) Det är såååå svårt att föreställa sig smärtan ju!!!;D

    2009-05-13 | 08:39:48
    Bloggadress: http://madeleinesophie.blogg.se/
  • Amanda & Oscar säger:

    Åh vilken härlig läsning!!!!

    2009-05-13 | 08:45:12
    Bloggadress: http://glantan.blogg.se/
  • Veronica säger:

    Åh, va mysigt att läsa om förlossningen!



    Min stora bäbis blir 8 månader idag. Helt galet vad fort tiden går!!

    2009-05-13 | 09:55:42
    Bloggadress: http://ceekay.bloggagratis.se
  • R säger:

    aj aj vad ont i magen jag fick...

    Usch jag vet inte om jag skulel klara av en förslossning...

    hua de där gjrode ni bra!!!

    Grattis igen gofisen!

    2009-05-13 | 10:59:03
    Bloggadress: http://rikke84.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Spännande! :)) Snart är det vår tur... Vilken dag som helst nu! KRAM

    2009-05-13 | 11:26:29
    Bloggadress: http://www.sofiatarberg.com
  • Malin säger:

    Huga blir nästan tårögd när jag läser heh vill ha ett till barn NU :D förlossningen är/var det häftigaste jag gjort i hela mitt liv så när jag läser om andras så vill jag igen haha kanske sjukt menmen :)...hoppas allt går bra och så med lillskrutten, passa på å njut! tiden bara rusar i väg kan jag lova, fattar inte att Teo är över 3mån redan :) Många kramar från Malin och Teo

    2009-05-13 | 15:01:29
  • Jennie säger:

    Jag hade då en hemsk förlossning så var kul att läsa att det kan vara lugna gatan hos vissa :D inte fasen frågade dom mej om nån smärtlindring inte, jag fick ligga och dra in lustgasen och vips så var Felicia ute, men det var den värsta smärta jag varit med om! Aldrig mer !

    2009-05-13 | 17:15:05
    Bloggadress: http://jenniesvensson.blogg.se/
  • Momma Anki säger:

    Han är så snygg Mormor PRINS /Älskar er/momma Anki

    2009-05-13 | 22:52:12
  • karla säger:

    vad tjusig han är=)

    2009-05-13 | 23:58:32
    Bloggadress: http://karlitalatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: