Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

Farbro Doktorn.

Kategori: Allmänt

Imorse klev jag upp och gick upp på vårdcentralen för att träffa farbro doktorn, Algot var med sin morfar under tiden.
Jag har ju problem med mitt blodtryck så jag äter ju medicin för de..så var på koll ang det.
Sen pratade jag med honom om att Algot är så himla hostig och rosslig, han var ju till doktorn i förrgår, men han tyckte vi skulle kolla honom en gång extra innan helgen eftersom han blivit sämre.
så vi ska dit kl 15 med lilleman igen.

Igår kväll vaknade han 23..var vaken och grejja på..blev jätte ledsen och kunde inte somna så jag tog med mig honom in till soffan där vi satt och myste och Algot somnade sittandes vid min arm.
Sen somnade jag också och vaknade runt 02, så då gick vi in och la oss i sängen igen..
sen imorse vaknade han runt 5 och fick välling, sen blev han jätte ledsen ,antar att det var för att han hade lite svårt att andas pga hosta,slem och täppt i näsan så vi gav han näsdroppar och la honom högt så blev de bättre..men då kräktes han upp all välling ist..inte lätt att vara liten och sjuk..lillvännen.

Nu ligger han i vagnen och sover med högläge, hoppas han får sova en stund nu.

När älsklingen kommer hem från jobbet ska jag passa på att städa, sen blir det nog bara mys här hemma.
Älskar verkligen helgerna..dom är underbara!

Imorrn ska jag spela match, 11 manna..ska bli jäkligt skoj faktiskt =)

Nä ska plocka lite medans lillgubben sover.

Ha det bra allihopa!

*Älskar min familj*

Kommentarer

  • Anita säger:

    Ja Elin var ett riktigt öronbarn när hon va liten så vi hade ständigt en trave böcker under huvudänden på hennes säng ..De är riktigt jobbigt när dom är så små och blir sjuk.

    Kramar// Anita

    2010-01-15 | 17:07:10
    Bloggadress: http://sollefteacamping.blogspot.com/
  • madde säger:

    usch vad jobbigt..vi hadde några riktigt jobbiga sjukdagar med ella..fy var det värsta jag vart med om! Så fort jag la hon ner börja hon gallskrika!:( Hon kunde inte andas så bra..sen låhg hon och stoppa in tutten, och tog ut den lika fort, för hon märkte att de inte gick:( Så jobbigt när dom är sjuk!:(

    hon har aldrig vart så ledsen! sen ran bara snoret ner hela tiden:( hoppas lilleman blir kry snart!

    2010-01-15 | 17:18:07
    Bloggadress: http://madeleinesophie.blogg.se/
  • Jennie & Grodan säger:

    Men huga algot! vi i stöscholm tänker på dig & skickar krya på dig pussar & kramar!



    *sen ska din mamma få ett supergott recept :D*



    * skär kycklingfilé i bitar & stek dom

    * när det är stekt så häll i matlagningsgrädde

    * smula ner 1 - 1½ förpackning med fetaost, kan tärna några bitar och lägga i som vi gjorde.

    * Skär tomater och lägg i

    * Tillsist basilika



    Krydda använde vi vit & svartpeppar

    Sen hade vi tagliateller till - super gott !!!!!!

    2010-01-15 | 21:10:25
    Bloggadress: http://jenniesvensson.blogg.se/
  • Jenny säger:

    HEJ

    Förutom det som har med sjukdom att göra så har Henrik varit inne i en sån fas nu.. Tror jag iaf.. Skyller på en separationsfas. Sedan någon gång i december så ville han inte somna själv, inte sova själv. Skulle somna i famnen i soffan, sedan sova tätt, tätt i våran säng..

    Til lsaken hör att han sovit i egen säng sedan vi kom hem från BB, och i eget rum sedan vi kom hem från Turkiet då var han 4 månader. Så på drygt 1 månad är det inte ens fem hela nätter han sovit i sitt rum.. Men nu sista veckan verkar det ha börjat vända lite.. Och han är nöjd med sin säng och sitt rum igen..

    Tänkte att just somna/sova nära kan vara nåt sånt med tanke på att de nästan är jämngamla..



    Hoppas ni är friska till torsdag så vi kan ha sällskap till öppna fsk och sången!!



    KRAMAR

    2010-01-15 | 21:20:22
    Bloggadress: http://www.JennyG.se
  • Jennie & Grodan säger:

    Å nej, glömde att det ska vara vitlök i också! :D Tror Isa hackade ner 2 klyftor....



    2010-01-16 | 08:29:31
    Bloggadress: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: