Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

Gästbloggning från Nashville del 2

Kategori: Allmänt

Så var det dag två här i US and A. Idag var det dags att se fabrikerna, både den gamla och den nya. Vi skulle även få skita ner oss lite och göra rätt för oss.

Vid frukostbordet kom vi fram till att alla hade vaknat ungefär samma tid i natt, runt 3-4. Tycker ändå att jag klarat mig bra från jetlag, även om jag är så trött nu att jag håller på att somna. Och då ska ni veta att här är klockan bara 21.30.


Efter frukosten så drog vi iväg till den nuvarande fabriken och kikade runt där och hejade på allt folk. Det blev många roliga miner när Ove presenterade sig. Vi andra har namn som funkar bra på engelska. Ove däremot blir inge bra, testa själv att säga det med amerikansk brytning.



Ohvee och jag är uppe i skyliften och jobbar på nya fabriken.

 

Efter att ha jobbat några timmar på nýa fabriken så är det dags för en rundtur. Helt enormt var det, och snyggt. Även om mycket var långt ifrån färdigt. I fikarummet ska dom ha en drickamaskin likt de som finns på snabbmatställen. Drickan skulle vara gratis, det skulle dock bara serveras Light. Det gillade inte Chris som gav oss rundturen. "I don't want any dietshit. I want calories". Låter som en amerikansk tjockis, men så var inte fallet.

Efter rundturen så begav vi oss hemöver, men först skulle vi handla lite käk. Valet av butik blev Walmart. Kan säga att det var stort och utbudet är enormt. Skulle kunna vandra runt där i timmar, men nu var vi hungriga så vi köpte det vi skulle och begav oss hemöver. När vi kom till huset igen så var det städerskor där. Så sängar var bäddade och disken var undanplockad. Det tackar vi för.


Huset är minst sagt välutrustat. Men det tänkte jag avhandla i ett eget inlägg framöver. Slänger in lite bilder från källarvåningen i alla fall.








Baren

Välfylld kyl. Och nej det är inte vi som fyllt den, utan det såg ut så när vi kom.´




Det är lätt att hamna i en vardagslunk hemma. Men när man är halvvägs runt jorden från sina nära och kära så känner man verkligen hur mycket man älskar och saknar dem. Fick i alla fall prata med Angen och Algot över cam idag. Det var underbart att få se det lilla busfröet igen.

Nu ska jag sova, ny dag i morgon. Då ska jag köra bil här för första gången. Önska mig lycka till.


//Micke

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Kul att få läsa om hur du har det i staterna :D

    2010-09-30 | 11:14:34
    Bloggadress: http://lillaste.blogg.se/
  • mli säger:

    Kul att du bloggar!! :) Kommer följa det med spänning.

    2010-09-30 | 22:10:29
    Bloggadress: http://mlish.se

Kommentera inlägget här: