Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

requiem in pace!

Kategori: Allmänt

Ja, var ska man börja?

Sen i onsdags har det varit en svart dag i svensk hockey.
Stefan Liv omkom i en flygkrach i Ryssland.
Jag kände inte honom, men av det man sett och läst av honom verkade han vara en ödmjuk kille med båda fötterna på jorden.
Man har nog inte fattat hur stor han var, förän nu..

Jag vet inte varför jag, som många andra som inte kände Liv blir så oerhört berörd av hans
bortgång.
Jag kan ärligt säga att jag grinat minst en gång om dagen sen onsdags, då man suttit och läst allt i tidningarna.
30 år, nygift med en vacker kvinna,2 bedårande söner.

Hur förklarar man för sina barn att deras pappa inte kommer hem mer?
Hur berättar man för en fru, att hon aldrig mer kommer få se sin man?

Jag tror man blir så berörd av detta pga att man själv sätter sig in i situationen, man börjar inse att livet kan förändras på mindre än en sekund.

jag var även på riskettan på körskolan i onsdag, vad handlade den om?
JO döden...det första man fick se var en film om en helt vanlig kille som skulle till havet med sin tjej, och en lite pojke som skulle springa över till grannen och låna socker...det killen som skulle till havet med sin tjej inte visste när han klev upp på morgonen var att han skulle döda ett barn...sen fick man se hela situationen...

Hallå...är det meningen att man ska bli avskräckt att ta körkort?????!!??
Jag tyckte utbildningen skulle vara onödig till en början..vem fattar inte att man ska köra nykter!?
men när man varit där så tycker jag bara den är bra, (även om jag själv allvarligt började fundera på om jag verkligen ska ta de där jävla körkortet)
för det man inte tänker på är att VEM SOM HELST kan orsaka elr vara med om en olycka, inte bara pga alkohol och droger utan även av trötthet.
Det spelar ingen roll hur bra bilförare DU är att köra bil, hur noga du är..det kan lika gärna vara bilen du möter som orsakar olyckan.
Det är nog lätt att tänka : Ähh så länge jag kör som jag ska kan det inte hända något.
TÄNK OM..

Jag sänder en tanke till Liv och dom andra omkomnas familjer.
och önskar dom all styrka att ta sig upp ur denna sorg dom kommer få handskas med.

R.I.P!


Lev i nuet!

Till mina nära och kära: Jag älskar Er!♥







Kommentarer


Kommentera inlägget här: