Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

Tjäääna!

Kategori: Allmänt

De va inte igår!
har haft fullt upp sista tiden så bloggen har inte varit prio direkt.

Hur går allt då?
Jorå.. jag mår hyffsat bra men de finns fortfarande spår från förra året som sitter i.. men så är de väl. Man måste få ta sin tid i själva läkningsprocessen!

Jag tränar iaf för fullt nu.. känns så roligt!
jag testade ju köra igång ca 5 veckor efter operationen men upptäckte rätt snabbt att de inte funkade..
så jag fick snällt vila tills vi körde igång på allvar i januari, och sen dess har de varit full fart!
ser fram emot sommaren!

Algot då!?
Jo han växer så de knakar.. 5 år snart. tiden går så fort!
Han har börjat fotbolls lek.. han älskar de!
I onsdags så klev jag av mitt arbetspass
och for och hämtade honom hos svärmor. (han hade haft feber tisdag morgon så han fick vara hemma från dagis 2 dagar även om febern försvann under tisdagen)
När jag kom dit var han piggelin.. sen for vi på Sveas här i fagga och skulle fika. När vi kommer in och har handlat de vi ska så ser ja hur han blir alldeles likblek i ansiktet... tänker NEJ nu ska han spy! in på toa med en gråtandes kille.. lugnt. han mådde inte illa sa han!
gick ut igen... satte sig och åt glassen han köpt.. efter en stund säger svärmor "Nu" då blev han sådär blek igen och jätte ledsen... in på toa igen.. men inge kräka..
sa åt svärmor att ta med alla saker så vi kunde åka hem.
Väl hemma gick Algot gråtandes raka vägen upp till sin säng..La sig ner och var sen helt borta... tog tempen och den visade 38.5 så i med Alvedon.
Tog han och satte han upp i mitt knä och frågade om han hade ont någonstans.. han bara kollade på mig och pekade på huvudet också började de där hysteriska grinandet igen..
ringde 1177 och fick svar att de va 5 mi kö.. jo tjena jag satt i 30 min!!!!!
Började få lite smått panik så jag skrev till Micke "Börjar få lite smått panik, du får fan komma hem" Efter en stund fick jag fram att de va örat som han hade ont i.
Micke kom hem och satt med Algot medans jag satt i telefon kö.
Så efter ca 10 min vände de totalt.. han tjoade och hade sig på sitt rum... hann tänka "hmm.. kanske ringer i onödan" men jag struntade i de för sådär borta har jag aldrig sett honom..
Nåja.. vi fick en tid på timrå VC!
Några minuter innan vi skulle åka blev han sådär borta igen..och var så under hela tiden hos läkaren (troligtvis hade Alvedonen gått ur kroppen)
Mycket riktigt stämde de jag trodde.. Dubbelsidig öroninflammation och 40 graders feber. Elr ja. jag trodde Öroninflammation på ena örat och feber.. men inte 40 grader!!!
Fick penicillin utskrivet iaf! Så nu blir han frisk lillgubben!
Feberfri sen torsdag och inte klagat nå mer på örat..så de känns skönt!
Min älskade lilla pojke 💕




Just de.. Han har fått en Selånger tröja också.. tror ni han är lite stolt elr? :)














Kommentarer


Kommentera inlägget här: