Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

Dagen idag!

Kategori: Allmänt

Ja idag var återbesöket. 
Morgonen började bra.. kände ingen ångest eller oro alls.. jätte konstigt. 
Men sen när klockan  blev 11 och vi skulle åka kom ångestattacken i bilen.. 
Som tur var följde ju Micke med. 
Väl på plats anmälde jag mig sen var de raka vägen upp. Hiss 2 våning 2. Där stod Helena och väntade. Vilket var jävligt skönt så man slapp sitta i väntrummet och bygga på ångesten. .. ni som haft ångest vet säkert vad jag menar.
 
Micke fick vänta utanför.
Vet inte varför men jag gör alltid så.. vill lixom få besked själv först och sen får han komma in. 
 
Idag var det en elev med som började göra undersökningen. In med instrumentet och töja ut hela kalaset. In med fingrarna och rör om.
Man ville bara säga åt dom att stoppa in den där jäkla staven nångång och kolla vad de är för nått på äggstocken!!!!
Till slut så..
Och hon pratade lugnt och sansat min läkare. Hon är guld!
"Det här är en helt ofarlig cysta som går bort av sig själv" också förklarade hon varför den blir till osv.
"Hade du inte haft din bakgrund hade jag släppt dig idag. Men du får komma tillbaka i november så ser vi att den är borta"
 
Dom orden var så otroligt sköna att höra. 
Hon frågade tom om hon fick filma. Ja ni hörde rätt.  Filma i puppan. Haha.. filma äggstocken och cystan. Hon undervisar även i detta så hon ville ha en film som visar en snäll cysta.
Så går någon som läser detta och ska bli gynekolog finns de risk ni får se i min puppa!😎😂
 
Micke fick komma in när undersökningen var klar och hon förklarade även för han hur och varför dom här cystorna blir till!
Och vi ska avvakta att börja med pergotime som ska hjälpa till med ägglossningen fram tills vi varit på återkollen. Så innan de blir de bara pöka för nöjes skull! Vilket kan vara kul de med!
 
När man varit så stressad och haft sån här ångest blir man helt slut när man äntligen  får ett besked.. 
Kände mig alldeles yr och borta hela eftermiddagen. 
Och inte nog med de så dök tant röd upp. Men de gjorde mig glad... Jag är alltid glad när hon dyker upp. För 2013 när jag hade tumören.  Försvann hon och de va så vi upptäckte den... så lova mig de tjejer. Minsta lilla avvikelse i mensen.  Kolla upp! Bättre att kolla än att inte kolla! 
 
Nu ska jag hoppa in i duschen. Har varit och tränat med världens bästa tjejer. Så otroligt glad att spela med dom. Alla borde få ha ett sfk i sitt liv ❤
 
Nu har ni läst nog dynga. 
Ha en fin kväll!
Ta hand om varandra.
Puss
 

Kommentarer

  • JennyG säger:

    Nej det är inte dynga. Kram och om du ska på "matchen" imorgon så sköt det snyggt och se till att föräldrarna vinner. Har tyvärr föräldramöte på skolan...

    2016-09-20 | 21:56:25
  • Eva Dahlström säger:

    Men vad bra och positiv dynga jag fick läsa. Så glad så ögan tåras. En cysta av vanlig sort pjuh. Pöka på nu.

    2016-09-22 | 19:06:38

Kommentera inlägget här: