Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

Syskon?

Kategori: Allmänt

 
Tjo!
 
Det är många som frågar om de inte är dax för syskon till Algot.  
Jo. Vi vill gärna ha syskon. 
Men de gäller ju att bli gravid också...
Och de mina vänner.  Är inte bara. Iaf inte för mig. 
Vi har väl försökt i snart 1 åt utan att lyckats.. 
I början var jag som en robot.  Räknade dagarna för ägglossning mm.. 
 
Jag la ju lixom ner fotbollen pga att vi ville försöka få syskon till Algot.
 
Men ju längre tid de tog.. ju mer "psyko" blev jag. 
Jag var inte riktigt mig själv. Gjorde kanske 6-7 gravtest innan mensen skulle komma.  Men dom visade ju såklart minus. Gjorde även några även fast jag hade mens.. ja ni hör ju..
 
Till slut sa micke åt mig att jag måste försöka släppa de där och leva i nuet. Händer de så händer det...
 
Tror inte killar förstår hur värdelös man känner sig som kvinna när kroppen inte gör som man vill..
 
Men så tänkte jag. Ja.. jag måste nog aktivera mig så jag inte lever för att bli gravid... 
Så jag började som spelande forwards tränare i selånger.
Vilket jag är otroligt glad över att jag gjorde.. släppa fokus lite från bebis görat. 
 
En bekant inom fotbollen  kom fram efter en match.. jag hade gjort 3 mål och man tänkte han kanske skulle säga grattis va kul att du börjat spela igen.. nä...
Vet ni vad de första han säger är?
"Blir du aldrig gravid? Du kanske måste byta karl" säger man så?
Han visste mycket väl om vad jag gått igenom några år innan  med tumören.  Kändes lite som han trodde jag ljugit om varför jag skulle sluta med fotbollen efter vi tog steget upp med sdff. Nåja..nog om det.
 
Jag börjar iaf ställa in mig mer och mer på att jag kanske aldrig blir gravid. 
Skulle jag inte bli de så har jag ju Algot. Världens finaste lilla kille. 
 
Kanske är de pga operationen sist på äggstocken jag har kvar som gör att jag inte blir gravid.  Jag vet inte.. 
Men vi har kollar hormoner och allt hos kvinnokliniken.  
Dom ringde en dag i somras och sa att alla prover såg okej ut så de fanns inget mer dom kunde göra för att hjälpa oss.. då vi har ett barn får man ingen hjälp vidare för eventuellt IVF. 
Utan får stå för dom kostnaderna själv.
Och jag sa På engång till micke att de utsätter jag inte oss för.. jag som haft 2 missfall innan Algot vill inte riskera att få missfall efter att ha betalat 10 tusen tals kronor.. och sen kanske måsta betala igen och igen. Vart ska vi få dom pengarna ifrån? Förstå mig rätt.. Hade jag inte haft barn hade jag betalat alla pengar jag hade för att bli gravid. 
Men vi har sagt att går de inte naturlig väg.  Så får de vara.. då fokuserar vi på de har och lever här och nu.
 
Skulle gärna bli avlastningshem. Säger man/heter det så? Åt något barn med speciella behov. 
Om vi inte kan få ett syskon. 
 
Imorgon ska jag till ludmilla och se vad hon kan göra.
Den kvinnan är guld värd. Rekommenderar henne verkligen.
 
Kanske blev lite struligt inlägg.  Men ja. Nu vet ni hur det ligger till.  
Var inte rädda att fråga hur de går för oss. Jag har inga problem att svara :) 
 
Ta hand om varandra! 
Kramar❤
 

Kommentarer

  • Hella säger:

    Kramar till er alla 3. Jag hoppas med hela mitt hjärta att ni får ett syskon till Algot.

    Svar: Tack ❤
    Angen

    2016-09-14 | 00:08:07
  • Anonym säger:

    Vad jag känner igen mig, även att kämpande att få ett syskon är lite lättare när man har barn så är det väldigt plågsamt. För oss så var det ju ivf som fungerade, då även på första barnen, men det kostade ju men idag är jag glad för dom pengar vi spenderade :) totalt 12 ivf behandling ar. Jag tycker du ska söka hjälp hos Torbjörn fryklund i hörnösand, han är toppen och har verkligen hjälpt oss. All lycka till er och jag hoppas ni snart får det ni längtar efter. Kramar kia kiagranquist.bloggplatsen.se

    Svar: Kram ❤
    Angen

    2016-09-14 | 06:38:53
  • Anonym säger:

    Vilket jättefint inlägg. ❤ Gör det som känns rätt för er. Starkt av dig att berätta. // Malin, Wilmas mamma

    2016-09-14 | 08:31:39
  • Också mamma säger:

    Angelica.
    Vi kämpar också på, fast bara sedan mars. Och jag tror inte liten kommer hinna få ett syskon faktiskt. Det är vad jag ställt in mig på. Men det vore väl kul om vi fick en -17 till våra 09:or !!!!
    Kram kram kram

    2016-09-14 | 15:45:02

Kommentera inlägget här: