Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

Lilla Fisen!

Kategori: Allmänt

Som jag skrivit tidigare i nått inlägg har vi varit till veterinären med fisen (våran katt)..han fick medicin och special mat han skulle äta resten av livet..han åt inte, bajsa inte..var inte sig själv.
och så har det fortsatt även under medicineringen..äter inget, bajsar inget..
imorse så har han blivit mycke mycke sämre, springer på toa stup i kvarten för att kissa..men jag tror inte de kommer något..sen har han kräkts 2ggr..och han beter sig väldigt konstigt.
så nu kl 11 ska han till veterinären igen..och jag tror inte han följer med hem denna gång..

Lilla lilla fisen!


uppdatering: fick sms av Micke nu å fisen följer med hem igen, han hade urinvägsinfektion..så tar inte medicinen för infektionen dom närmsta dagarna ska vi åka in igen med honom och då får han somna in sa veterinären..fy..detta är verkligen hemskt...han tynar ju bort stackarn..


Kommentarer

  • Jossan säger:

    Usch då, stackarn =C

    Vår förra katt fick också UVI en gång, kunde inte kissa och då han försökte kom det bara blod, men han vart bra direkt på medecinen, hoppas eran fisen också blir det!



    Dessvärre vart han sjuk igen förra året, men då var det inte UVI utan njursten(samma symptom) och tyvär hann vi inte till vetrinären i tid utan han dog här hemma under natten...



    Det går ruskigt fort för katter när det gäller kisseriet tydligen så det gäller att dom får hjälp direkt!

    Katterna som är kvar får bara lyxmat som ska förhindra "stopp i snopp", hehe =P

    Nä, men det var så hemskt att se honom lida och det vill jag aldrig mer vara med om!

    2010-05-27 | 18:35:16
    Bloggadress: http://jossanwilhelm.blogg.se/
  • Veronica säger:

    Va tråkigt me lille kissen. Själv fick jag ta bort min norska skogkatt som jag hade för några år sen, den var bara 10 månader och fick urinsten.

    Det var inte alls vad vi tänkt, men bäst för den lille kraken var att få somna in hos veterinären. Håller tummarna att det går bra med er lille katt =)

    De är ju så himla gosiga.

    2010-05-29 | 21:55:55
    Bloggadress: http://vironica.blogg.se/

Kommentera inlägget här: