Angen,Mamma till Algot & Ebbe

Angelica Lindholm Forsell. Bor på RHG98 tillsammans med min man och våra söner Algot född 09 och Ebbe född 18. På fritiden är jag spelande forwards tränare i selånger FK⚽

Gästbloggning från Nashville, Snart dags att åka hem.

Kategori: Allmänt

Så börjar det närma sig dagen D. Dags att lämna värmen i Nashville och åka hem för att äntligen få kramas med mina kära. Det ska bli roligt att se hur Algot reagerar, förhoppningsvis har han inte glömt bort mig.


Appropå värmen i Nashville så har vi haft kanonväder i helgen. Det har varit "in the high eightees", d.v.s. runt 30 grader celsius. Poolen däremot blir fan aldrig varm, beror på att nätterna är kalla såhär års. Jag har doppat mig två gånger på två veckor. Folket här är till skillnad från badvattnet väldigt varma och trevliga. Alla hälsar, frågar hur man mår. De är väldigt nyfikna på var vi kommer ifrån och kommer ofta med svenska referenser när de får höra att vi är svenskar. Idag var det en gubbe som bad mig hälsa till "Bjorn Borg" och "Ed Berg, Stefan Ed Berg".



Förra veckan som kom Peter till mig och Ove och sa att han hade ett problem. Problemet var att amerikanerna var så nöjda med vårt arbete att de ville att vi skulle stanna. Biljetterna är ombokningsbara så det var upp till oss. Hur smickrande det än må vara så har man ju två personer hemma som man saknar varje dag, så jag sa att jag ska hem. Men roligt i alla fall att det man gör uppskattas, det kanske kan vara gynnsamt i framtiden.



Igår var höjdpunkten på hela resan. Opening game in Smashville, Nashville-Anaheim. Vi for tidigt till stan för att känna på atmosfären. Stekhett som det var på dagen så packade jag en väska med lite kläder för att ta på mig senare när det var dags att se hockeyn. När vi väl skulle byta om så såg jag att jag glömt byxorna. Inget att göra, det var bara att knalla in i "hallen" och se hockey i shorts. Det gjorde inget kan jag säga, även om det kändes helt sjukt att gå från 30 grader och sätta sig i sina kortbyxor och se IShockey.


Har fotat och filmat en massa, tyvärr så får jag inte över bilderna till den här datorn så det får bli när jag kommer hem.


När vi kom in i arenan så fick ALLA en tröja. Det var fullsatt för kvällen så 17113 tröjor lämpade man ut vid entren. Sen möttes vi av alla cheerleaders, Ove passade på och fotade sig med en av dem.

Väl inne så hittade vi våra platser. Rad åtta från plexit, alldeles vid blålinjen.


Matchen var ganska snäll, tyvärr. Hade gärna sett att man smällde på lite mer. En fight fick vi i alla fall se. Alla i publiken reste sig och gallskrek som om det blivit mål.


När lite mer än halva sista perioden gått, vid ställningen 3-1 så hände något roligt. Speciellt för oss från Timrå. Anders Lindbäck fick göra sin NHL-debut. Och den fick vi alltså se live. Det kommer vara ett minne för livet. Han såg lite darrig ut till en början, men vem skulle inte varit det. Preds gjorde ett mål till och Lindbäck höll nollan, så 4-1 slutade matchen. Hörnqvist en av målskyttarna.


I morgon är sista arbetsdagen. Vi kommer göra en halvdag och bara jobba till lunch. Sen ska det packas och grejas. I morgon kommer även våran nye VD hit till huset. Så då gäller det att vara välkammad och ren.


Vår gamle VD Hans Berg med familj kom här mitt i veckan. Väldigt trevliga och sympatiska människor. Även fast man nyss mötts så känns det som man känt varandra hela livet. På lördag morgon låg alla i huset och sov, alla utom jag, Ove och Hasse. Så då tog Hasse med mig och Ove på en liten sightseeing. Han visade oss området där chefen här i USA bor. Husen där var inte små. Och mitt genom området gick deras egna privata golfbana. Slå lite snett och du hamnar mitt i någons barbeque. Hasse hade tydligen slagit upp på någons tak en gång.


Har för övrigt ätit världens bästa revbensspjäll på Famous Dave's.

Famous Dave's


Sista kvällen i morgon så vi ska äta där igen hade vi tänkt. Funderar på att testa deras Dr Pepper marinerade ribs. Låter spännande för en Pepperälskare som mig.


Klockan är 11PM här och jag har ett möte med John Blund om en liten stund. Blev väldigt mycket text och väldigt få bilder, eller inga alls för att vara korrekt. Men håll utkik här i slutet på veckan så kanske jag kastar upp lite bilder och filmer.


Nu ska jag sova, så är jag snart en natt närmre att få träffa min kära och våran underbara son.


Over and out

//Mickell

Kommentarer


Kommentera inlägget här: